lauantai 17. joulukuuta 2011

Joulun tuoksuja

Mietiskelinpä tässä mikä on se tuoksu joka minun mieleeni tuo joulun. No tuoksuja on varmaan monia ja jos oikein miettiin niin jo lapsuudesta voi muistella erilaisia ihania tuoksuja. Kun tunnen jonkin tuoksun saa se heti aikaan muiston esim. jo edesmenneestä mammastani. Tuoksut on ainakin minulle tärkeitä asioita ja me kaikki tunnemme tuoksut erilailla ja eri asiat ovat hyviä tai pahoja tuoksuja. Siis kuka pitää mistäkin. Minulla nimenomaan joulussa pitää tuoksua seuraavat tuoksut kaneli, kaardemumma, hyasintti, kuusi, palavan puun tuoksu. Monet joulukukat on ihania mutta jostakin syystä aina pitää kuitenkin olla edes se yksi hyasintti jotta kotiin leijuu sen huumaava tuoksu. Joulukuusi pitää ehdottomasti olla aito eikä muovinen koska sen tuoksu vain on niin ihana. Leipoessa käytän mielelläni joulun aikaan kanelia ja myös kanelitankoja laittelen koristeluun. Kaardemumma on lempituoksuja muuloinkin kuin jouluna samoin kuin sen maku. En juurikaan juo kahvia vaan olen enemminkin teen ystävä, mutta jos kahvinporojen joukkoon sekoittaa kaardemummaa tulee kahvista aivan ihana tuoksu ja makukin on jotenkin pehmeämpi, suosittelen kokeilemaan. Olen myös kuullut että kaardemummakahvi auttaisi päänsärkyyn. Mitkä tuoksut on sinulle tärkeitä jouluna?

 



 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti